Bestulen

Händelsen inträffade en fuktig och mörk höstkväll utanför innebandyarenans entré. Efter att låst mitt underbart vackra fordon, entrade jag arenan för att kontrollera innebandygängets aktivitet på plan. Precis som alla tisdagkvällar så är intresset högt och planen fylls av adrenalin och kämparanda, mördarblickarna duggar tätt.
När det var dags att ta sig hemåt mot stadens "Beverly Hills" så upptäckte jag till min stora förskräckelse att jag blivit bestulen...vem är denna råa tjyv som härgar runt dessa kvarter? Varför ville han ha just mina inventarier? det var ju inget märkvärdigt med dessa.
Väl hemma i min grandiosa lägenhet så började sökandet efter tjyven och dess byte. Bytet var i form av en kladdig gaffel och en röd lunchlåda som använts vid intagandet av ännu en underbar lunch i form av de allra finaste kycklingbröst Maxi har att erbjuda tillsammans med potatismos som ännu en gång vispats ihop snabbt under morgonen.
Sökandet och funderandet fortsatte tills......Det helt plötsligt ryckte till i dörren, den öppnades och in kommer en vacker kvinna och i sin hand har hon min röda lunchlåda och den kladdiga gaffeln. Det visade sig att det var min "mamma" som var boven i dramat.
Lunchlådan tillbaka i sitt hem och jag kunde lugnt luta mig tillbaka i soffan och insupa en underhållande filmatisering av actionfigurer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0